torsdag, april 06, 2006

Fruktans natt

I natt sov jag ensam eftersom min kille är bortrest. Jag är inte så där jättemörkrädd, men lite är man ju. Och när huset är släckt så känns det inte helt tryggt när man inte har någon annan att luta sig mot.. Så låg jag där i natt och undvek att titta ut i den mörka springan vid sovrumsdörren. (kan lätt få för mig att någon/något stryker sig förbi där) Klockan var 23.45, och jag försökte verkligen intala mig själv att ljuden från tomten som påminnde om någon som gick omkring där, bara var min egen inbillning som spelade mig ett spratt. (Jag bor i villa i radhusområde om nu någon läser detta och inte visste)

DÅ började det plötsligt banka på dörren nerifrån. Jag blev alldeles stel av skräck och jag tänkte för mig själv att "nu har du somnat och du drömmer just nu en mardröm". Men det var bara önsketänkande, för stunden efteråt så dunkade det igen. Det dunkade hårt. Jag kände paniken stegra sig. Jag funderade på vem det kunde vara men insåg att det inte "kunde" vara någon jag kände på dörren. Jag grep tag i min mobil och med darrande hand tryckte jag in 112. Det fortsatte dunka på dörren. Jag tänkte att jag måste ju i alla fall gå ner och fråga vem det är, jag behöver ju inte öppna. Sen om jag inte känner igen vem det kan vara så trycker jag på "ring" (jag hade mobilen i högsta beredskap i handen) och ber polisen komma och hämta mina beställningsmördare eller mordlystna knarkare eller vad det nu kan tänkas vara. Kanske bara en besatt psykrymling med yxa..?

Med en kropp självande av skräck kämpade jag mig ner för trappen, den skakade så mycket så att jag flera gånger var nära att snubbla. Det fortsatte dunka och genom det tjocka fönstret (vilket man bara ser suddiga konturer igenom) såg jag med motvilja en person utanför min dörr. Jag svalde en liten bit skräck och tog sen mod till mig och skrek "Vem är det?"

"Kickan" får jag till svar. Jaja, här är väl egentligen historien slut för resten är inte så intressant. Två gamla kompisar som jag inte alls umgås med längre har på sista tiden börjat festa lite väl mycket.. Mitt i natten hade dom fått panik och i ren desperation tänkt att jag nog hade något alkohålhaltigt att dricka. För att bli av med dom snabbt så sålde jag mitt enda vin till dom. Sen fick jag putta ut dom nästan med våld då "Kickan" var överväldigande kärleksfull och ville kramas. Usch, vad äckligt, hon stank som ett svin. När vi sade hejdå så sade hon "en puss?" och närmade sig mitt ansikte med putande mun och stinkande kroppsodör. Då fick det vara nog. Så jag slängde ur mig någon kommentar om att dom stank och var allmänt avskräckande och att nu fick dom faktiskt ge sig av fortare än kvickast för jag ville sova.

Jag fick bort dom. Men det tog mig säkert en timme innan min kropp slutade skaka. Det var typ mardrömscenariet. När man är helt själv på natten mörkrädd och så kommer någon och dunkar på dörren!!! =D

Stöter jag ihop med någon av tjejerna någon dag så får jag säga till dom att inte göra om det där. Av många anledningar. Vill inte ha stinkande fyllon på min dörr som ska köpa grejer från mig.. Bläh! Men dom gör nog inte om det. Hoppas jag. Gör dom det så hoppas jag att jag inte är ensam den natten i alla fall!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida