söndag, augusti 19, 2007

Sahara Hotnights på Malmöfestivalen







Svårt att få till så jättebra bilder från så långt håll.. men men..

När Sahara Hotnights debutskiva kom för några år sen tyckte jag inte om dom alls. Jag tyckte bara de var ett par uppstudsiga småflickor som tog sig själv på för stort allvar. Sen gillade jag så klart inte musiken. Men med det senaste albumet har jag helt ändrat uppfattning. De är skitduktiga och deras musik är kaxigt kvinnlig. Ja, för de är inte längre kaxiga småflickor.. nu är de kvinnor. De utstrålar styrka, sex och attityd. Och deras musik är skönt smutsig och rockig med härliga melodislingor som får mig att vilja sjunga med i texten. Sångerskan är totalt supercool och hade jag varit lespisk så hade jag säkert blivit lite småkär.. Speciellt i går.

Sahara Hotnights ägde scenen igår på Malmöfestivalen.. De pratade inte mycket, de körde sin grej och de kändes trygga, säkra och utmanande. Jag och min dotter stod längst fram och ett tag så blev jag lite inspirerad och hoppade lite med de andra som stod där framme.. men då vände sig min dotter om med något svart i blicken och väste som den giftigaste orm att det fick jag genast sluta med.. Haha.. Så sen gungade jag bara lite.. Kämpade ett tag med att få min dotter att digga lite mer.. men det gick inte. Det var trots allt hennes första rockconsert så jag antar att det är ok. Men nästa gång då ska jag fan se till att hon diggar så det syns! Hehe.. Hon älskade koncerten i alla fall och nu har Sahara Hotnight gått från att vara ett av hennes favoritband till att vara hennes absolut största idoler! :)

3 kommentarer:

Blogger **MY LIFE** sa...

Hoppandet o studsandet.. Det KOMMER.. haha..
Själv skiter jag fullständig i vad folk tycker vid såna tillfällen.
Hoppar skriker o sjunger med.. *ler*
Nu var det iof länge sedan men iaf...
Kram
XENA

7:56 em  
Blogger Ninaw sa...

Kom till Malmö på fredag, då spelar Melody Club! Får INTE missas!

1:23 em  
Anonymous Anonym sa...

haha klart de var en lyssande spelning går inte o glömma dock såg bara slutet men skoj ändån:D

8:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida