söndag, januari 21, 2007

Söndag med min mellersta


Idag var det min mellersta dotters tur att gå på bio med mamma. Sånt behövs dessa spända dagar hemma. Det blev Mc Donalds oxå så klart. Den klassiska visan. Det är helt otroligt men jag hade karaktär nog att hoppa över hamburgare och pommes och tog en sallad istället. Dom har böjat med couscous sallader med kyckling nu, det var helt ok faktiskt.

Vi såg Happy Feet, den var heeelt fantastisk. Så otroligt grym animation och härliga karaktärer och bra ljud och effekter. Närapå att den får högsta betyg. Men bara nära på. Den får en fyra.

Men det roligaste var ändå min fyraårings kommentar mitt i filmen helt apropå ingenting. Hon satt och tittade på pingvinerna när de dansade och sjöng och så frågar hon mig plötsligt högt och tydligt: "Kan dom bajsa?". Helt galet planlös fråga. Jag satt och fnittrade helt länge efteråt.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha! Underbar fråga.

5:46 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha härligt med spontana ungar.Skönt att du kan slappna av och njuta lite också,även du behöver det och inte bara barnen dina;=). Ha en fortsatt bra söndag.
Annelie

7:03 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida