onsdag, november 29, 2006

Lucia? Jag?


Sitter här i receptionen på jobbet då en av gästerna frågar om jag blivit nominerad till Lucia för Lund. (?!) Hon förklarar att om hon hade sett mig tidigare så hade hon själv skickat in mig som bidrag eftersom det var det första hon tänkte på när hon såg mig. Men nu hade alla bidrag redan skickats in så det var ju tyvärr försent!
Haha! Tanken på mig själv som Lucia är lite skrattretande faktiskt! Någon gång på gymnasiet så hörde jag flera gånger att jag borde varit Lucia men annars har jag inte hört det. Jag är inte så lång och är naturligt mörk. Men jag är ju nyblond numera.. kanske tycker folk man är mer passande då? Hehe, nu när jag är 31 år gammal och drömmarna om att få vara Lucia för länge sen lagts bakom mig och försvunnit i glömska så får jag alltså höra det igen...

Fast jag skulle aldrig vilja bli det, bättre att unga söta 20 åringar får spela den rollen istället. Jag skulle känna mig.. vet inte.. "fånig" tror jag.. Det är nog inte riktigt min grej idag.. hehe, skulle fördärva min image eller nått.. ;)

Men jag blev ju dock motvilligt lite smickrad! :)

Förresten, apropå Lucia. Jag har faktiskt alltid tyckt att mörkhåriga Lucior är vackrare än ljusa. Eller så längtar jag efter variation, jag vet inte..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida