torsdag, november 09, 2006

Det blir vad man gör det till

Ja, så är det. Alltid. Världens tråkigaste grej kan bli.. kanske inte den roligaste.. men i alla fall -helt ok- om man har rätt inställning.

Felet är att det är inte alltid man är kapabel till att ha rätt inställning. Men "kan" man så är egentligen nästan allting som är tråkigt möjligt att göra uthärdligt, och till och med mer därtill.

Det har den här dagen visat mig. Jag hoppade in på det där "sidouppdraget" jag ska ha för att fylla upp mina timmar. Jag har haft helt ont i magen och ångest då jag tyckt att det verkat så jääääkla boooring och undrat varför jag ska utsättas för det. Men jag har inte så mycket val, så jag gick dit. Tänkte att om jag har en tråkig attityd och är sur och svår så kommer jag bara förlora på det själv.

Så jag var glad och positiv. Och ja, dagen blev helt uhärdligt faktiskt. I alla fall var människorna trevliga och vi har haft flera smålustiga och intressanta diskussioner under dagen.

Så jag kan stå ut med att fylla ut min tid med detta under förutsättning att det är en kortsiktig lösning vilket mitt konsultföretag lovat mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida