onsdag, november 08, 2006

Wallander, Blodsbröder


Den får tre kaffekoppar. Kaffekoppar som ska bli min nya betygslogga. :)


De kommer fortfarande på löpande band dessa wallanderfilmer. Det är ett under att skådisarna orkar med sig själva. Men ingen är nöjdare än mig. För det är en lättsam och halvtrevlig underhållning när man inte orkar tänka eller engagera sig för mycket. Jag ser filmerna i samma takt dom kommer ut och har eller kommer inte missa en enda.

Vad ska man säga om handlingen? Alla vet ju vilka figurer det handlar om. Att det handlar om mord kanske inte säger så mycket, men å andra sidan så tycker jag att mer skulle förstöra filmen. Kan väl säga att det finns ett kollektiv med i bilden. Och att en från kollektivet faktiskt visar sig vara en gammal kärlek till Linda som inte riktigt verkar ha rostat igen helt och hållet.

Jag tycker filmen var bra. Den får inte mer än en trea dock, fast det tror jag inte någon av de andra wallanderfilmerna fått heller. Det är ju inte direkt ett stort konstycke som erbjuder till intressanta eftertankar. Blodsbröder är ändå enligt mitt tycke en av de bättre wallanderfilmerna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida