måndag, september 25, 2006

Längtar till mitt afrika...

Sitter på jobbet.. 35 minuter kvar. Sen får jag äntligen återgå till boken Den vita massajen. Ett kapitel kvar. Skulle det inte vara att jag redan köpt fortsättningen och alltså direkt kan övergå till den skulle det nästan kännas lite skrämmande att jag snart läst ut den. Den sista veckan har allt (nästan i alla fall..) mitt tänkande befunnits sig nere i Afrika. Allt jag upplevt eller hört har jag relaterat till Afrika och massajernas kultur. Helt sjukt. Men så jäkla underbart. Jag är verkligen super fashinerad.

Nu är det bara 33 minuter kvar...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

du är så välkommen till "africa unite club"..så? får jag köpa tygbiten eller inte?

4:33 em  
Anonymous Anonym sa...

kom just på att det finns en bok till om afrika som jag måste rekomendera.Det är en av de allra största klassikerna skriven redan på 1920 talet. Joseph Conrad "Mörkrets hjärta" om du bestämmer dig för att läsa den så måste du se en lika klassisk film baserad på just den boken, nämligen "Apocalypse Now Redux version". Självklart kand du antingen läsa boken eller se filmen separat.båda är fullständigt sagolika. man bör ha en hel del läsvana för att tillgodogöra sig Mörkrets hjärta. Så kanske någon gång i framtiden?
" glada nyheter till sist. 1) en månad kvar till Afrika.2) Jag har köpt bil av Jörgen tillsammans med jytte.En äldre SAAB 900.Får den i morgon

4:45 em  
Blogger Ninaw sa...

Eh, vad är det som får dig att tro att jag inte har någon läsvana????? Är det något jag har så är det väl det!!! Du har då ingen kännedom om mig alls...

5:47 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida