måndag, september 25, 2006

Filip och Fredrik träffar Otto

Otto är liten, klädd i en militärgrön dress i en modell som skulle kunnat komma från 50 talets arbetarklass. Han är nästan flintis och han har små små svarta men dock nyfikna ögon. Han går piggt och talar om sig själv och sitt sätt att leva som något självklart och inte ett dugg märkvärdigt. Han är bara heeelt naturlig till sättet, pratar med Filip och Fredrik som om dom var två hundar han var ute och rastade.

Åh, jag blir nästan lite avundsjuk. Otto är en så liiiiiiten liten människa, bland den minsta jag sett och då talar vi om storleken på kroppen och inte som människa. Otto är nämligen väldigt stor på sitt sätt.

Han är ett original, går sin egna väg och verkar inte ens reflektera att hans lite annorlunda sätt att leva upplevs konstigt. Otto sover aldrig. Och då pratar jag bokstavligt. Otto är 80 år och "vilar kroppen" genom att sätta sig själv i dvala högst 10 minuter. Men sover gör han aldrig. Inte enligt han själv i alla fall, sen får man tro bäst man vill, men det spelar egentligen ingen större roll om det är sant eller inte.. Han lever själv i ett litet torp med en en grön svensk idyll i form av ängar och skog i sin närmsta omgivning. Sen promenerar han, flera timmar om dagen om jag förstod saken rätt. Han har aldrig varit utanför Sverige. JO, en gång, den gången han var över till Danmark men vände på en gång eftersom där inte verkade vara något speciellt att se. Sen är han alltid på gott humör.

Den här lilla personen är helt enkelt totalt jättegudomligt söt! =) Trist att jag inte hittar Ottos hela namn någonstans så jag kunde googla och lägga in en bild på honom här.. Letar mer i morgon.
Vad härligt det är med människor som vågar gå sin egen väg utan att göra det till en "grej" och med det göra sig själva speciella pga det.

Nu: Sova

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida