tisdag, juli 25, 2006

Malmö Cyklar


Malmöbor är helt cykelfanatiska.. Jag har aldrig varit i en svensk stad som kryllar så av cyklister som just Malmöbor. Oftast är dom dessutom stressade, vresiga och otoleranta. Jag minns direkt när vi flyttade hit.. då var man inte så van vid att typ 90 procent av alla gatorna oxå hade en cykelfil.. så man gick där i godan ro och hade inte en tanke på att man gjorde något fel.. tills där kom en cyklist. Och det brukar oftast inte räcka med en pingeling på cykeln.. nej, oftast så måste dom slänga ur sig någon spydig kommentar om fotgängare och "deras" cykelväg. Måste de vara så otrevliga? Som om all mänsklighet bara försvunnit så fort de satt sig på cykelsadeln..för då förvandlas de till onda demoner utsatta på gatorna för att bekämpa allt oskyldigt och harmoniskt. Detta gick mig lite på nerverna i början. Fast nu har jag vant mig så nu håller jag mig borta från deras cykelväg. Allt för att slippa de där spydiga kommentarerna.. de har en sådan neggig energi över sig så är man inte på tillräckligt stabilt humör så kan en sådan förstöra en halv dag.

För att verkligen bevisa hur hysteriska de är så har jag i dag med min nya kamera faktiskt tagit en bild på cykelställen som står nere vid centralen därifrån tågen och bussarna går. Detta är inte det enda cykelstället där.. men trots allt det största. Helt sjukt.. man kan ju tro man hamnat i Kina..eller är det i Japan där de cyklar så mycket? Annars så måste jag säga att Malmö är fint. Särskilt på sommaren, då är det en så glad och härlig stämning.. och europisk på något sätt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

11:20 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida