lördag, juni 03, 2006

Välkommen hem till mig

Här är vårat tv rum som vi valt att lägga i vårat ljusaste rum med stora fönster mot våran utealtan på övervåningen. Synd att ni inte kan se vår fina hemmabio.. men den är där i alla fall, med superstor platt skärm så man nästan får lite "biokänsla". Vill vi ha lite mörkare just till filmkvällar så trycker jag bara på en knapp invid fönstrena vilket gör att det snabbt läggs på en mörk hinna över fönstrena som snabbt stänger ute allt ljus. Helt sjukt praktiskt.

Här brukar jag ta mig ett glas rödvin och se solen gå ner..

Här inne brukar vi vara när vi har våra gäster, min kille agerar med glädje bartender i baren.

Det här är våran matsal, här sitter vi kvar en stund efter maten och slappnar av och smälter maten..

Japp, varför ska kök just vara fyrkantiga? Nej, vi valde att låta det bli lite mer spännande med lite former..

Vårt sovrum. Tyvärr så är den fasansfulla "kjolen" kvar på sängen, men den ska bort bort bort!!

En liten hall vi har, eller "extra rum". Det här rummet är mest till för syns skull, för det är ju fint, men det händer att jag sätter mig och tar en kopp te här och skriver mig en liten dikt.

Jaha, hur många gick på den? Ingen? Trist. Jag hittade den här sidan http://www.inredningsportalen.se/inredningsstilar/ och blev jätteinspirerad. Jag försökte välja vilken stil jag gillade bäst men kom fram till att det var helt omöjligt. Hade jag varit miljonär så hade jag antagligen hittat en stil för varje rum, för jag älskar alla. Kanske minimalistiska stilen ligger mig nära till hands, men aldrig helt och hållet, jag skulle sakna det varma från medelhavet eller Indien..

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

4:03 fm  
Anonymous Anonym sa...

I find some information here.

7:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida