fredag, november 24, 2006

Någon?

Ekonomin är katastrofal.. Har aldrig haft så mycket räkningar.. och självklart så är det ökade utgifter den här månaden.

Jag har ont i magen och ångest. Panik. Jag behöver 1200 kr för att kunna betala alla räkningar som "måste" betalas. Jag har vridit och vänt.. men jag kan inte få det att krympa. Det saknas 1200 kr. Då betalar jag ändå det minsta som går på allting. Någon som vill låna ut till mig? Så kan ni ju skänka mig några tusen oxå så jag har råd att unna mig en fika och några julklappar oxå när ni ändå är i gång..

Fan. Vilken dålig dag. Allt är åt helvete. Och inte vågar jag fråga någon om lån av pengar heller..Vad ska jag göra? Pantbanken nästa? Har aldrig varit på en sådan.. och ärligt talat så äger jag nog inget av ägo som jag bara kan bära dit.. jag är inte tjejen som sitter på guldskatter direkt.. Min förlovningsring tror jag inte jag skulle få mer än 200 kr för.. och det skulle inte funka för killen skulle bli tokig.. eller sårad rättare sagt..

3 kommentarer:

Blogger M sa...

Ajdå.. Tror det är rätt många som känner så denna månad. Måste vara den fattigaste månaden på året.. Har skickat iväg bilderna nu i alla fall, så hoppas det känns lite bättre då.

12:04 em  
Blogger Ninaw sa...

Ja, det är väl det.. usch.

Jag fick bilderna! :) Tack! Hon är så fin!

12:05 em  
Blogger Emma sa...

Fy vad jobbigt. Inte kul att behöva be om pengar av andra. Jag får ju bara praktiklön, som är något mindre än studiemedlet, så det är inte mycket att leva på. Skulle inte klara mig om jag inte var sambo och hade sparpengar att ta av. Hoppas det löser sig!
Kram

3:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida